petak, 7. prosinca 2012.

Kremasti rižoto s gljivama

Godinama nisam bila ljubitelj domaćeg rižota jer mi je uvijek bio nekako blah...Ni vrit ni mimo kako bi se reklo. Kašast, s nikakvim posebnim okusom, dosadan. Ali čovjek uči dok je živ, a studentski dani su kod mene poslužili i tome da se naučim kuhati i ispraviti greške.

Evo u čemu je trik koji će vam promijeniti stav o rižotu ako ste radili iste greške kao i ja!

Moja navika u studentskim danima je bila u posebnoj posudi pripremiti gljive ili neko miješano povrće, a posebno skuhati rižu. I ne samo da je to bila velika pogreška, nego sam ja godinama mislila da osim nekog povrća, soli, papra i malo vegete možda za okus, ništa drugo ne treba niti dodati. Da je to to i da ja jednostavno nisam jedna od onih zagriženih ljubitelja rižota.

Međutim, nedavno sam skuhala rižoto na novi način i bilo je to jelo iz raja!

Znam da će nekima ovi savjeti biti očiti, ali za sve one koji se još ne snalaze u kuhanju ovo bi moglo biti korisno.

1. pravilo: rižu ne kuhati u običnoj vodi već je podlijevati temeljcem
2. pravilo - povrtni ili pileći temeljac i malo bijelog vina čine čuda!
3. pravilo: tijekom cijelog kuhanja rižu kuhati na laganoj vatri i stalno je miješati!

Evo što je potrebno za ovaj rižoto s gljivama:
- gljive
- riža
- 1 litra povrtnog ili pilećeg temeljca 
- 1 dl bijelog vina
- malo maslinovog ulja
- sol, papar

Na malo maslinovog ulja sam popržila sitno nasjeckanu kapulu. Nakon minute do dvije dodala sam rižu i dobro je na laganoj vatri izmiješala kako bi se svako pojedino zrno prekrilo maslinovim uljem da ne izgori. 

Kada je riža postala sjajna od ulja, dodala sam 1 dl bijelog vina. Kada god se hrani dodaje vino, cilj je da alkohol ispari, a da ostane bogata aroma samog vina. Za to će biti potrebno ne više od minute do dvije. Kada je nestao miris alkohola, dodala sam polako povrtni temeljac ( vi možete i pileći temeljac, što god imate pri ruci.)

Napomena: Za temeljac vam je u ovom slučaju dovoljna jedna kocka za juhu i 1 litra vode te da temeljac bude uvijek vruć dok budete polijevali rižu!

Što se temeljca tiče, postupak je sljedeći: ne ulijeva se cijela litra temeljca odjednom nego se dodaje po dva paljka (ostali nazivi za paljak koji su meni poznati šeflja, kacijol) potom se to dobro umiješa u rižu i pusti da riža upije temeljac i potom se taj postupak ponavlja sve dok riža nije skuhana.

Dakle, cilj je kontrolirati koliko će riža tekućine upiti da se ne raskvasi i da ne postane kašasta nego kremasta.


Prije svakog novog dodavanja temeljca možete provjeriti je li riža upila tekućinu tako da povučete kuhačom po sredini tave u kojoj radite rižoto i ako vam ostane trag koji se polako vraća na svoje mjesto onda ste na dobrom putu. Ako je vodenasto onda još riža nije upila temeljac i pustite još neko vrijeme da se kuha.

Važno je da tijekom ovog postupka konstrantno miješate rižu i ne dozvolite joj da izgori ili se uhvati za dno tave.

Svako toliko treba probati rižu da se provjeri je li blizu kraja kuhanja. 

Kada je riža pri kraju onda joj se dodaju gljive i pusti se skupa da se skuha do kraja.

Dobro izmiješajte i odmah poslužite.


Ja volim naribati malo Grana Padana ili parmezana prije nego poslužim jelo.

SAVJET: Kako znati koliko riže skuhati za dvije osobe?
Jedna puna šalica za čaj je dovoljna za dvije vrlo obilne porcije riže,  odnosno za tri "normalne" porcije. 


Dobar tek!

2 komentara:

  1. Volim vidjeti odlične recepte mladih kolega blogera. Baš mi se sviđa rižoto i evo poslužio je kao odlična ideja za današnji ručak

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim vidjeti odlične recepte mladih kolega blogera. Baš mi se sviđa rižoto i evo poslužio je kao odlična ideja za današnji ručak

    OdgovoriIzbriši